[O2] Problem z klapą gaszącą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leon1966
    Classic
    • 2011
    • 13

    [O2] Problem z klapą gaszącą

    vw-autocentrum, oświetlenie LED, daje rade :diabelski_usmiech
  • mike007007
    Ambiente
    • 2010
    • 119

    #2
    [O2] Problem z klapą gaszącą

    Jak w temacie, od jakiegoś czasu walczę z problemem z klapą gaszącą. Objawia się to szarpaniem w momencie gaszenia oraz palącą się kontrolką silnika. Na wyświetlaczu komunikat „ emissions workshop”. Po przeskanowaniu VCDSem pojawił się błąd 19561 – valve for intake manifold flap (n239) – open or short to ground. Wężyki sprawdzone, ruszając manualnie klapą chodzi płynnie bez zacięć. Instalacja sprawdzona nie widać żadnych przetarć itp. Podmieniłem blok zaworów magnetycznych 6Q0906625 od znajomego nic się nie zmieniło. Ciekawe jest to że jak na szrocie założyłem blok zaworów o innym numerze to klapa zaczęła chodzić ale blok zaworów strasznie brzęczał a oznacza to że jest już zużyty dlatego nie zdecydowałem się na zakup. Ma ktoś może jakieś pomysły robić z tym dalej?

    Komentarz

    • Kicer
      Ambiente
      • 2011
      • 217

      #3
      A że tak elektrycznie sprawdzaleś czy zawór N239 jest zasilany podczas gaszenia silnika? Zgłaszana usterka jest typowo elektryczna (przerwa lub zwarcie do masy), więc coś jest z przewodami lub bezpiecznikiem.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      • mike007007
        Ambiente
        • 2010
        • 119

        #4
        Zamieszczone przez Kicer
        A że tak elektrycznie sprawdzaleś czy zawór N239 jest zasilany podczas gaszenia silnika? Zgłaszana usterka jest typowo elektryczna (przerwa lub zwarcie do masy), więc coś jest z przewodami lub bezpiecznikiem.

        Pozdrawiam MArcin
        W moim przypadku do zaworu n239 idzie tylko wężyk nie idą tam żadne przewody. Który bezpiecznik odpowiada za to?

        Komentarz

        • Kicer
          Ambiente
          • 2011
          • 217

          #5
          Ze złej strony patrzysz. W tej puszce czarnej co ponoć wymieniałeś sa trzy zawory n75 od turbo n239 od klapy i jeszcze od egr. I właśnie przewody elektryczne do tej puszki musisz sprawdzić. O schemat musisz poprosić kolegów bo ja niestety nie moge znalesć działającej ELSY. I tam znajdziesz który bezpiecznik.

          Pozdrawiam
          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Gdyby to był bezpiecznik, to nie działały by wszystkie trzy zawory ( są zasilane z jednego bezpiecznika nr. 10 w skrzynce w komorze silnika ), czyli były by problemy z przeładowaniem turbiny ( brak sterowania N75 ).

            Blok zaworów ma 6 pinów ( po dwa na każdy zawór ):

            pin 1 - zasilanie + zaworu N239
            pin 2 - sterowanie zaworu N239 ( minus podawany ze sterownika silnika )
            pin 3 - zasilanie + zaworu N75
            pin 4 - zasilanie + zaworu N18
            pin 5 - sterowanie zaworu N75 ( minus podawany ze sterownika silnika )
            pin 6 - sterowanie zaworu N18 ( minus podawany ze sterownika silnika ).

            Dodatkowo między blokiem zaworów a sterownikiem silnika jest jeszcze jedna złączka 14 pinowa ( czarna ) w okolicach lewego nadkola - ją też sprawdź na okoliczność przetarcia/wilgoci.

            Jeśli na innym Bloku zaworów klapka pracuje to elektryka jest OK a do wymiany cały blok zaworów.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • mike007007
              Ambiente
              • 2010
              • 119

              #7
              Usterka zlokalizowana. Niestety uszkodzony jest komputer sterujący. Po jego wyciągnięciu okazało się że był wcześniej rozkręcany i źle poskładany a dokładniej dostała się do niego woda i zrobiła swoje. Po oczyszczeniu tego co się dało wszystko wróciło do normy ale komputer wymaga wymiany bo jest w opłakanym stanie. Teraz pojawia się pytanie -oryginalnie zamontowany był 03G906016DJ którego ciężko znaleźć w normalnych pieniądzach a zauważyłem że montowany był w silnikach BJB również 03G906016DM czy on podejdzie?

              Komentarz

              Pracuję...